آموزش اسکرچ
موضوعات پرطرفدار

اسکرچ جی آر – Scratch JR

معرفی اسکرچ جونیور Scratch JR

اسکرچ جی آر – Scratch JR یا اسکرچ جونیور یک زبان برنامه نویسی مقدماتی است که کودکان 5 تا 7 ساله به وسیله‌ی آن می‌توانند داستان ها و بازی های تعاملی خودشان را بسازند.

کودکان قطعه‎های تصویری برنامه نویسی را به یکدیگر متصل می کنند تا شخصیت ها حرکت کنند، بپرند، بچرخند و آواز بخوانند. کودکان می‌توانند به وسیله‌ی ویرایش‌گر نقاشی، رنگ و ظاهر شخصیت‌ها را تغییر دهند. صداهای خود و آهنگ های مورد نظرشان را به آن اضافه کنند و حتی عکس‌های خودشان را به برنامه اضافه کنند —  سپس از قطعه‌های برنامه نویسی برای ساختن داستان زندگی شخصیت ها استفاده کنند.

اسکرچ جی آر – Scratch JR یا اسکرچ جونیور با الهام از زبان برنامه نویسی اسکرچ – Scratch ایجاد شده است، زبان برنامه نویسی اسکرچ در سراسر جهان توسط میلیون‌ها کودک و نوجوان (8 سال به بالا ) استفاده می‌شود که ترجمه‌ی اسکرچ 3 توسط آکادمی ایران اسکرچ تکمیل و بازبینی شده است.

در ایجاد اسکرچ جی آر رابط و زبان برنامه نویسی به دقت طراحی شده اند تا برای کودکان مناسب‌ باشد. به علاوه با دقت بسیار زیاد ویژگی‌هایی برای انطباق شناختی، شخصی، اجتماعی و احساسی کودکان طراحی شده است.

اسکرچ جی آر – Scratch JR به عنوان یک برنامه‌ی رایگان برای هر دو سیستم عامل آی او اس iOS و اندروید Android در دسترس است و بر روی تبلت ها و موبایل های اندرویدی و آیپدها و گوشی های اپل قابل نصب می‌باشد.

امتیازها

امتیاز کارشناسان به این مطلب

مجموع امتیاز

اسکرچ جی آر – Scratch JR یا اسکرچ جونیور یک زبان برنامه نویسی مقدماتی است که کودکان 5 تا 7 ساله به وسیله‌ی آن می‌توانند داستان ها و بازی های تعاملی خودشان را بسازند.

امتیاز کاربر: 4.04 ( 28 نتایج)
منبع
سایت اسکرچ جی آر – Scratch JR
نمایش بیشتر

مطالب مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مطلب
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا